Sesungguhnya orang-orang yang beriman, orang-orang yang berhijrah dan berjihad di jalan Allah, mereka itu mengharapkan rahmat Allah, dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Surah Al Baqarah ayat 218

BERITA TERKINI

1. Blog KoBTP ini telah pun berjaya tersenarai dalam carian Google dan Yahoo...


2. Kepada sesiapa yang ingin meletakkan iklan mereka di blog ini sila hantarkan email kepada kobtprb@gmail.com. Harga menarik bagi mereka yang menghubungi kami di bulan Julai 2012.

3. KoBTP akan mula bersidang semula untuk menetapkan tarikh pemilihan ahli pada minggu kedua bulan Julai 2012. Diharapkan, penambahan ahli akan berlangsung sebelum bulan puasa.

4. Pertandingan Futsal Cilik KoBTP telah masuk METRO

Saturday 30 June 2012

BERITA HARI PERTAMA FUTSAL BAKAT CILIK KoBTP 2012


30 June 2012 - Hari pertama Kejohanan Futsal Bakat Cilik yang dianjurkan oleh KoBTP amat menakjubkan dengan kehadiran kesemua pasukan yang bertanding. Kelihatan semua pasukan dan pengurus juga ibubapa sangat bekerjasama walaupun pertandingan dimulakan pada jam 8.40 pagi. Di saat tiupan wisel pertama, kebanyakkan pasukan bersemangat melakukan regangan dan bekerja dibawah satu pasukan.


Apa yang membanggakan pada hari pertama ini, kesemua anak-anak memberikan kerjasama penuh kepada urus setia dalam menjalankan pertandingan ini. Walaupun julung kali diadakan, pihak urus setia berusaha sedaya upaya mengawal segala permasalahan yang timbul. Masalah pada sebelah pagi adalah kerana jadual yang tidak berapa lengkap, namun dengan kepantasan menyelesaikan masalah, tepat jam 10 pagi, semua jadual perlawanan telah berjalan seperti biasa tanpa sebarang permasalahan.


Pasukan CBFA telah menghantar 6 pasukan dan antara pencabar pasukan pasukan seperti Birchwood Junior FC, Singa Utara, Soccer FC, Takde Nama FC, Royal 7 dan banyak lagi telah membuatkan para penonton terhibur dengan gelagat lincah di padang Futsal hari ini. Kebolehan anak-anak ini sangat mengkagumkan dan pihak KoBTP sedang memerhatikan beberapa bakat yang terbaik untuk diserapkan ke dalam pasukan Bola KoBTP yang akan ditubuhkan tidak lama lagi.

Apa yang cuba KoBTP terapkan pada setiap anak-anak ini adalah budaya kesukanan yang tinggi, kesungguhan dalam menjdai sebuah pasukan, juga kerjasama dan hubungan yang erat sesama mereka agar mereka menjadi anak-anak yang sentiasa bersatu dan tidak berpecah belah dikemudian hari kelak. KoBTP amat berbangga dengan kesunggahan yang ditunjukkan dan berharap, ibubapa dapat menyokong anak-anak mereka yang berbakat ini dengan hadir dan memberikan sorakkan pada hari terakhir esok. Anak-anak kita memerlukan sokongan dan dokongan daripada ibubapa.



Tahniah kepada ibubapa yang hadir pada hari pertama, dan kelihatan terlalu ramai orang berada di padang Birch pada hari pertama. Gambar di atas adalah pasukan pertama dibawah 12 tahun yang telah pun beraksi pada hari pertama. Perlawanan ini berkesudahan seri tanpa jaringan.


Perlawana bagi peringkat di bawah 14 tahun antara Snow Boys dan Royal 7 FC ini berakhir dengan kemenangan kepada pihak Royal 7 FC dengan jaringan 1 - 0. Alhamdulilah hanya 2 bantahan sahaja yang diterima, namun dalam pertandingan sebegini, semestinya ada perkara-perkara yang mungkin mengundang kepada persoalan. Namun, kesemua perlawanan yang lain berjalan dengan lancar dan keputusan pengadil perlawanan setiap gelanggang dipersetujui ramai.

Nantikan berita-berita hanya yang lain dari masa ke semasa di KoBTP blog. Blog informasi anda dan juga penduduk BTP. Salam hormat dari meja penulis.

No comments:

Post a Comment

IKLAN

IKLAN
Bercuti di Cameron Highland dengan keluarga yang besar? Click gambar.

KOTAK IKLAN

Ingin mengiklankan produk anda di sini? RM100 utk 2 bulan. Hantarkan email kepada kobtprb@gmail.com untuk tempahan. Sementara ruang masih ada!

KOTAK IKLAN

Ingin mengiklankan produk anda di sini? RM100 utk 2 bulan. Hantarkan email kepada kobtprb@gmail.com untuk tempahan. Sementara ruang masih ada!